Billån Rover

Hos AS Financiering kan du søke billån til Rover med svært gunstige betingelser. Vi tilbyr billån til Rover med inntil 100% finansiering og 10 års nedbetalingstid.


PRIS (NOK)
EGENKAPITAL (NOK)
NEDBETALINGSTID (ÅR)

NOMINELL RENTE
EFFEKTIV RENTE



Månedlig beløp
 

Hos oss kan du ordne billån til både ny eller brukt Rover raskt og enkelt. Dersom du vurderer å kjøpe en Rover og ønsker billån, prøv gjerne vår billånskalkulator. Fyll inn nødvendig informasjon og beregn hva et billån fra oss vil koste deg pr. måned. Send oss gjerne en uforpliktende lånesøknad, og du vil få et svært raskt svar fra oss. Med BankID kan du signere våre lånedokumenter elektronisk, og billån til Rover kan ordnes på dagen. Dette gir deg en mulighet til å kunne slå til raskt når du finner et godt kjøp. Det er lett å søke billån til Rover hos oss.
Rover var et britisk bilmerke. I 2005 ble Rover-fabrikken solgt til kinesiske Nanjing Automobile Group og GB Sports Car Company. Det nye navnet på Rover 75, som kineserne har overtatt produksjonen av, er Roewe 750.

Rettighetene til det tradisjonsrike Rover-navnet innehas i dag av det store amerikanske bilkonsernet Ford, etter at det i en tid har tilhørt BMW. Dermed kan det se ut til at navnene Rover og Land Rover (herunder Range Rover) igjen har havnet under samme tak.

Rover har gjennomlevd turbulente tider og et utall eiere opp gjennom historien. Merket ble først benyttet på biler i 1904. Siden den gang har Rover vært under eierskap fra flere hold, bl.a. BMC, British Leyland, og sist BMW, før selskapet ble solgt til uavhengige eiere (Phoenix Group) i 2000. Det nye selskapet ble MG Rover Group, med MG-merket som en sportsligere parallell modellserie. MG Rover gikk konkurs i april 2005 men ble kjøpt opp av dagens eiere i august samme år. På Internett kan man i dag finne mer eller mindre komiske utslag av dette salget ved at noen har manipulert med Rover-emblemet, slik at det i dag heter «Over».

Rover fikk på slutten av 1960-tallet og begynnelsen av 1970-tallet lide for dårlig britisk industripolitikk. Rover fikk ikke den nødvendige industrielle friheten til utvikling av nye modeller. For eksempel ble Rovers ønskede introduksjon av den store P8 skrinlagt, fordi British Leyland, som Rover hadde blitt tvunget inn i av den sosialdemokratiske regjeringen, ikke likte tanken på at Rover skulle fortsette å konkurrere med Jaguar, slik det hadde gjort med stor suksess på 1960-tallet. Ettersom Jaguar hadde et medlem av BL-styret og ikke Rover, ble tanken skrinlagt. Regjeringen mente at British Leyland skulle være et hierarki av bilmerker, med Jaguar på topp og Rover som nummer to. BL skapte varige skader på britisk bilindustri.

De minste av Rovers modeller i dag er en etterlevning etter et tett modell og motorsamarbeid med Honda på åttitallet. Den første Rover var en trehjulssykkel fra 1883. Selskapets første bil ble produsert i 1904.

Dersom du har spørsmål om billån til Rover, ring oss gjerne på telefon 02259.