Økt forbrukervern – spørsmål og informasjon
Den nye loven innebærer en utvidet plikt for oss som finansieringsselskap å veilede og varsle deg som kunde. Du vil oppleve at vi stiller flere spørsmål for å gjøre oss kjent med dine behov, og du vil få mer informasjon når du inngår avtaler med oss. I tillegg vil du få henvendelser fra oss via brev på MinSide og varslinger per sms/e-post.
Vær oppmerksom på svindelforsøk
Vi vil aldri be deg oppgi personlige koder og passord via e-post, SMS eller per telefon.
Vær forsiktig når du mottar lenker. Er du i tvil om meldingen kommer fra oss, bør du kontakte vårt kundesenter før du klikker på lenker.
Eksisterende avtaler gjelder fremdeles
De avtalene du har med oss gjelder fremdeles og de fornyes på samme måte som tidligere. Du får varsler når avtaler og vilkår blir oppdatert.
Mer informasjon
Mer informasjon om ny finansavtalelov og hva dette betyr for deg som kunde kan du finne på Finans Norge sine sider: Dette betyr ny finansavtalelov for deg som kunde i bank og finansforetak | Finans Norge